تهیه کننده «پدرخوانده» درگذشت + علت فوت صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ کنایه رضا رشیدپور به وزیر ارتباطات استوری غم‌انگیز عموپورنگ درباره مادرش + عکس کارنامه شهید رئیسی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی، الگوی مدیران فرهنگی کشور است | احداث ۸ کتابخانه عمومی در حاشیه شهر مشهد در دوران تولیت خادم‌جمهور  سینما‌های کشور دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد) تعطیل است «جوکر ۲» در آستانه پخش از شبکه نمایش خانگی خبرنگاران مشهدی در روز زیارتی امام‌رضا(ع) نایب‌الزیاره شهدای خبرنگار غزه می‌شوند رویداد «خلاق و نوآور» برگزیدگان خود را شناخت + اسامی بازگشت نجم‌الدین شریعتی با فصل جدید «حسینیه معلی» اعلام روز‌های تعطیلی اجرای نمایش‌های روی صحنه مشهد در خرداد ۱۴۰۳ برگزاری مراسم خاکسپاری «عزیز شبانی» دوبله سریال جنایی «ژن جنایت» برای تلویزیون پخش جهانی «گربه ماهی» آغاز شد ادامه تحقیقات جنایی پلیس درباره مرگ «متیو پری» بازیگر سریال فرندز مستند زندگی «کتایون امیرابراهیمی» در مسیر تولید «لباس عروسی» با بازی رابعه اسکویی در مسیر تولید اهداف و رویکرد‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی تبیین شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«سوارشو» جکی چان در صدر گیشه چین

  • کد خبر: ۱۵۹۳۲۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
«سوارشو» جکی چان در صدر گیشه چین
فیلم کمدی اکشن جدید «سوار شو» با بازی «جکی چان» برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول هفتگی فروش سینمای چین قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم کمدی و نوستالژیک «سوار شو» با بازی «جکی چان» برای دومین آخر هفته در صدر گیشه چین قرار گرفت و انیمیشن «سوپر ماریو» در جایگاه چهارم باقی ماند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی مشاور «Artisan Gateway»، «سوار شو» در آخر هفته میلادی گذشته ۶ میلیون دلار (۴۱.۵ میلیون یوان) درآمد داشته است که ۴۸ درصد کاهش نسبت به فروش اکران آغازین را نشان می‌دهد. این فیلم از زمان اکران در ۷ آوریل به مجموع فروش ۲۲.۶ میلیون دلار رسیده است.

پس از آن انیمیشن ژاپنی «سوزومی» و فیلم «هاچیکو» قرار دارند. «هاچیکو» در سومین هفته اکران ۴.۹ میلیون دلار فروخت تا مجموعاً به فروش ۳۵.۱ میلیون دلار دست یافته باشد و انیمیشن «سوزومی» در چهارمین آخر هفته اکران خود در چین ۴.۵ میلیون دلار به دست آورد تا مجموعا فروش ۱۰۹ میلیون دلاری را تا به امروز رقم بزند.

در رتبه چهارم جدول هفتگی فروش سینمای چین نیز انیمیشن «سور ماپریو» قرار گرفت که ۴.۳ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد و مجموع گیشه خود را به بیش از ۱۷ میلیون دلار در چین ارتقا داد. این انیمیشن با فروش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا و گیشه بین‌الملل، تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان بوده است.

گیشه سینمای چین در ژانویه با تعطیلات سال نو چینی دوباره احیا شدو فروش آخر هفته اخیر ۳۳ میلیون دلار در سراسر کشور بود تا مجموع فروش سینمای چین در سال جاری میلادی را به ۲.۵ میلیارد دلار رساند که البته ۲۰ درصد بیشتر از آمار مشابه سینمای کرونازده چین در سال گذشته است.

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید.

پیش از این رسانه دولتی چین با استناد به ارقام اداره فیلم این کشور اعلام کرده بودند که ۸۵ درصد از درآمد کل سال ۲۰۲۲ سینمای چین از محل فیلم‌های داخلی حاصل شده که فیلم «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» با فروش ۴.۰۷ میلیارد یوان (۶۳۶ میلیون دلار) پیشتاز بوده است اما در مجموع در مقایسه با ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، فروش سینمای چین به بیش از نصف کاهش یافته است. جمع فروش سینمای چین در چنین مقطع زمانی در سال  ۲۰۱۹ ، به ۸.۱۱ میلیارد دلار رسیده بود.

در میان ۵ فیلم پرفروش‌ سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی«روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. 

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت اما در سال ۲۰۲۲ سینمای آمریکا جایگاه خود را بار دیگر به دست آورد و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->